Děláte akce pro své zákazníky? Ve dvou článcích Vám odhalím marketingové podrobnosti o jedné akci!

Akce pro zákazníky, marketingové akce, teambuilding a jiné akce pro zaměstnance. I toto je v mnoha firmách odpovědnost marketingového oddělení. V menších firmách si to člověk tvoří na koleni, ve větších firmách marketing tvoří jen koordinační složku a na uspořádání akce si firma najme specialisty.

Pojďme se na takové akce podívat trochu z blízka. Lépe řečeno, představím Vám jednu akci, kterou pořádáme a co vše člověk nesmí opomenout. Připravte si akci sama! Společnost na přípravu firemních akci k tomu nepotřebujete!

V úvodu začnu trochu obecně.

Jaké akce můžete v průběhu roku pro své zákazníky připravit? Pod slovem „zákazník“ se skrývá jak člověk, který si od Vás něco koupí, tak i člověk, který sedí vedle Vás na kolečkovém křesle a ťuká něco do počítače, kolega.

Jelikož si svých zákazníků vážíte, tak poděkování za jejich loajalitu může mít i formu akce pro ně.

V průběhu celého roku můžete dělat menší akce v podobě posezení v restauraci a zahrání si bowlingu či závod v motokárách. Vaši zákazníci mají děti, se kterými rádi tráví volný čas, tak musíte vytvořit i akci pro setkání se zákazníky a jejich dětmi. V neposlední řadě máte VIP zákazníky, kteří si zaslouží jednodenní odpočinek od rodiny a připravíte jim dvoudenní akci s nějakou aktivitou, na kterou budou vzpomínat ještě příští léto. V neposlední řadě nesmíme opomenout na zájmy našich zákazníků. Pozvěte je na derby hokejového zápasu mezi Vaším a jejich městem. A pro interní zákazníky (zaměstnance) nezapomeňte připravit nějaké společné posezení nebo teambuilding – uvolněná atmosféra, utéct od pracovních povinností a vzájemných pracovních debat.

Když se vrátím k předešlým článkům. Tak tyto akce je dobré mít zapsané v plánu na celý rok. Vymyslet pro ně ekomoniku, cílového zákazníka, destinaci, časovou osu, opakovanost, atd.

Akce pro zákazníky patří mezi ty příjemnější věci, ale taky musí mít svá pravidla a ekonomiku.

V tomto článku se budu věnovat akci, která bude z trochu jiného soudku, o takovém typu jsem se ještě nezmiňovala. Občas (jednou za rok) je potřeba udělat tzv. marketingovou akci. Tato akce je spíše propagace firmy, budování jména, brandu, ukázání se světu kdo jsme. Cílová skupina – Vaši VIP zákazníci a cizí lidé, které chcete donutit přijít na Vaši akci a seznámit je s Vašimi produkty/službami. Mohli bychom to pojmenovat i jako „nábor potencionálních zákazníků“. Ještě o Vás o Vaší firmě nevědí, tak nemůžou vědět, jaké máte produkty/služby, v čem jste výjimeční oproti konkurenci! A vy máte jedinečnou šanci se předvést!

Jak na takovou akci jít? jak ji vymyslet, aby měla ten efekt, který jsme si určili?

Jaký produkt/službu nabízíme zákazníkům? Kdo je Vaším cílovým zákazníkem? Kdo byste chtěli, aby byl Vaším cílovým zákazníkem? Kde máte mezery, jaké potencionální zákazníky jste ještě neoslovili? Hledejte prostředí, typ lidí, zájmy lidí, sdružení lidí. Využijte různé sportovní spolky, které mají své členy a svou základnu, která je Vaší cílovou skupinou.

Kdo je Vaším cílovým účastníkem akce?

Chcete příklad?

Prodáváte sportovní oblečení? uspořádejte závod na inline bruslích, kolech a nebo jen turistický výšlap s doprovodným programem.

Prodáváte nějaké nápoje pro mladé lidi? Zúčastněte se nějakého menšího festivalu a udělejte pro lidi program/zábavu, donuťte je koukat na Vás, pít Vaše pití, uspořádejte soutěž

My jsme šli do podobné akce. Zaměřili jsme se na cílovou skupinu, kterou jsme pro zatím neměli možnost oslovit – GOLFISTY. Golfista je člověk, který se nebojí utratit peníze za to, co ho baví a naplňuje. Když se pro něco nadchne, tak je loajální. Rád se seznamuje s novými věcmi, objevuje je a zkoumá je. Golfista má často okolo sebe spousty známých, kterým může šířit naši značku a náš brand. Mnoho lidí si myslí, že golfisti jsou jen zazobanci, ale není to pravda a právě proto je i toto pro nás důležité. Golfisti jsou jak zazobanci, tak i normální lidé, kteří žijí okolo Vás.

Golfové hřiště je krásná příroda

Zaměřili jsme se na členskou základu jednoho golfového hřiště v blízkosti naší prodejny. Víme, že na turnaje, které se u nich pořádají chodí 30 – 40 golfistů. Většina golfových turnajů je bez programu, my jim ho dáme. Tím se v řadě desítek turnajích, mezi kterými se rozhodují, staneme unikátními a je větší možnost, že se rozhodnout pro nás. My jim dáme zážitek!

+ máme nějaké své VIP zákazníky, o kterých víme, že trochu kamarádí s golfem

+ máme sponzory akce, kterým nabídneme také účast

+ máme nadšence, které na akci přijdou, jelikož vidí naši propagaci, plakáty, atd.

Propagace?Ano!

Děláme propagaci v daném (našem) městě. Chceme, aby se zúčastnili i lidé, kteří okolo našeho obchodu chodí, ale nikdy k nám nezavítali. Náhodou tito lidé mohou kamarádit s golfem a na naši akci rádi dorazí.

Nechceme cílit jen na poměrně úzkou cílovou skupinu – golfisty. Chceme, aby vzali svou rodinu – manželky negolfistky a děti. Tady začíná náš ZÁŽITEK.

Nabídneme jim doprovodný program, který naláká zbytek rodiny. Manželka a děti budou doma brečet a říkat: „Tati, já chci jet s tebou na tu golfovou akci. Četli jsme, že tam je program i pro děti a ostatní negolfisty. Taťko, my si tam s tebou ten celý den užijeme jako rodina. Půjdeme s tebou na golf, jak sis vždycky přál.“

S celou rodinou na golf

Naším cílem je, aby se akce zúčastnilo cca 70 lidí. Aby si golfisti užili golfový turnaj, aby si jejich kamarádi a manželky, kteří nehrají golf, užili odpoledne a jejich děti byli zabaveni na dětském hřišti.

Nechceme jim naplnit jen dopoledne a oběd, chceme je zabavit na celý den. Po golfovém turnaji celou rodinu čeká společný zážitek – vyhlášení vítězů v jednotlivch soutěžích. Otcové budou pyšní na své děti a manželky na své muže, že se umístili. Nesmí chybět dobré jídlo, hudba, zábava, zkrášlování manželek, zábava pro muže, atd.

Ptáte se na propagaci, kterou tomu dáváme? Na jaké marketingové nástroje spoléháme a využíváme je?

sociální sítě

(oslovíme skupiny na fb, které podávají lidem informace o daném městě, o akcí v jejich městě, vložíme na fb akci a pozveme na ni naše zákazníky a kamarády, sdílíme informace o partnerech o programu, vytvořeném plakátu, komunikujeme s účastníky)

– internet

(vytvoříme webové stránky, existuje řada portálů, které to zdarma a velmi jednoduše umožňují – webonode.cz)

– média na internetu

(existuje řada webových portálů, které zdarma umisťují různé akce z okoli na své stránky)

– e-mailing

(využijeme možnost rozeslání e-mailu na členskou základu golfového clubu, rozešleme informace o akci na nasbírané e-mailové kontakty našich zákazníků)

– tvorba plakátu

(pokud chceme akci propagovat mezi lidmi, tak musí mít plakát – hezký, koukavý, motivující a se všemi důležitými informacemi, tento plakát dále využijeme jak v tištěné podobě, tak i elektronické)

– propagace u našich sponzorů

(využijeme plakáty a necháme je u sponzorů vylepit, mají webové stránky? ať tam dají info o akci, mají sociální sítě? ať se zmíní – je to i jejich propagace – na všech tiskovinách mají logo, na stránkách jejich firmu představujeme, na sociálních sítí je také prezentujeme)

– propagace v naší prodejně

(co si člověk neudělá sám, tak není:) kdo nejlépe si zpropaguje svoji akci, než Vy sami)

– propagace na golfovém hřišti

(zainteresovali jsme recepční do této akce, seznámili je se všemi informacemi, znají naše webové stránky, nadchli jsme je pro tuto akci a oni budou rádi o ní vyprávět všem členům, kteří se u nich zastaví)

Tady zastavím své psaní o této akci a dokončím povídání po akci. Zhodnotím Vám, jak se podařilo vyplnit náš cíl. Jak se akce povedla a co nám, jako firmě dala a vzala.

Golfové vinobraní za Ještědem

-janyi-

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d bloggers like this: