6 tipů pro firemní facebook

Věřím tomu, že na tento článek se dostanou tací, kteří okolo facebooku jenom procházejí a nezapojují se (pozn. Janyi: nebo ho vůbec nemají), ale pak i tací, kteří na svém soukromém facebooku jsou každý den a postují (poz. Janyi: umisťují) své fotky, zážitky a odkazy.

Začnu hezky od začátku.

Facebook je jedna ze sociálních sítí. Když budu citovat Wikipedii, tak „sociální síť je služba na Internetu, která registrovaným členům umožňuje si vytvářet osobní (či firemní) veřejný či částečně veřejný profil, komunikovat spolu, sdílet informace, fotografie, videa, provozovat chat a další aktivity.“

Dalšími sociálními sítěmi je například Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest, LinkedIn, Google+, ale i lide.cz, spoluzaci.cz, atd.

V České republice je facebook jedna z nejrozšířenějších sociálních sítí.

I z tohoto důvodu touto sociální sítí začneme.

Svůj soukromý profil na facebooku má čím dál více lidí. Samozřejmě se jako první zapojila mladší generace, která teď postupně učí i své rodiče. Rodiče na facebooku nachází své staré přátelé, bývalé kolegy z práce a bývalé spolužáky a začínají mu věnovat také i svůj volný čas.

Pro firemní sektor je tento vývoj dobrá zpráva. Už nemusí cílit facebookové posty (pozn. Jany: příspěvky) a reklamy na mladé lidi, ale i na starší, kteří mají jiné zájmy, cíle a potřeby.

Ovšem není facebook jako facebook! 

Když ve svém volném čase chodíte na svůj soukromý profil, tak to není to samé, jako když byste se stali editorem facebookové page nějaké společnosti.

Při založení firemních stránek máte několik dalších funkcí, které na soukromém profilu nemáte.

Chcete se posunout od soukromého profilu k firemnímu? Tak tady máte několik rad do začátku!


1) Vytvoření firemní stránky

Základem je si takovou firemní stránku vytvořit. Každá sociální síť funguje trochu jinak. Na facebooku si založíte svůj osobní profil, který je základ pro další editování firemních facebookových stránek. Založte si osobní profil. Následně si stejným způsobem založte firemní profil. Na tomto firemním profilu si pak pouze nastavíte, že Vy jako soukromá osoba se máte stát správcem firemní stránky.


2) Obsah příspěvku

Pro firemní příspěvek je důležité, aby byl čistý, rychle čitelný a rychle cíleně „kliknutelný“. A protože lidský mozek čte obraz 60 x rychleji, než slova, měly by v popředí zájmu správce každé stránky stát fotografie s čistými posty.

3) Umístění fotografií do příspěvku

Když umisťujete na svůj firemní profil fotografii nebo více fotek, tak je důležité se podívat, jak ty fotky budou vyobrazeny po publikování příspěvku. Facebook si fotografie upravuje dle svého. Má jasně dané rozměry a pokud Vaše fotky tento rozměr nemají, tak Vám ho natvrdo přizpůsobí (pozn. Jany: pro zobrazení fotek u příspěvku, následně při kliknutí na fotku se fotka zobrazí už ve Vašem formátu).

Pokud máte například dvě fotografie, které chcete umístit na fb profil, tak to může vypadat takto:

Fotografie nedávají smysl. Není na nich zdůrazněno, co jste vlastně příspěvkem chtěli říci. 

Doporučuji umístit 3 a více fotek, jelikož s tímto počtem si facebook poradí lépe:

Další možností je vytvoření si koláže, kterou si sami můžete srovnat. Nastavit si, jaké obrázky budou menší a jaké větší. Jaké budou první a jaké budou na dalších místech. Celý layout máte pod kontrolou. Využít můžete např. www.picmonkey.com nebo  www.pixlr.com/express/ a následně to na facebook nahrát jako jednu fotku.

4) Uložit koncept

Když připravujete Váš příspěvek – vkládáte texty, obrázky, odkazy – tak je lepší dvakrát přečíst, než to publikovat a pak až hledat chyby. Zároveň máte možnost si daný příspěvek uložit jako koncept. Díky tomu se pak k němu můžete kdykoliv vrátit Vy případně i Vaši kolegové. Pokud svůj příspěvek uložíte jako koncept, tak následně můžete vše editovat (jak texty, tak i obrázky). V momentě, když publikujete příspěvek na svoji zeď, tak už bohužel obrázky editovat nemůžete. Editovatelný je pouze text.

5) Naplánování příspěvku 

Další služba, kterou můžete využít při přípravě příspěvků, která je pouze pro firemní stránky, je „naplánování příspěvku„. Nemusíte každý vytvořený příspěvek okamžitě publikovat. Může si nastavit publikování příspěvku kdykoliv potřebujete (jak den, tak i čas).

6) Umisťování odkazu do příspěvku

Do příspěvku můžete umístit odkaz na Vaše webové stránky, na konkrétní produkt a nebo na nějakou akci. V současné době je několik způsobů, jak odkaz umístit do příspěvku.

První z nich je vložení odkazu přímo do textu. Jakmile umístíte odkaz do příspěvku, tak si ho facebook načte – vytvoří z toho odkaz a přidá k tomu obrázek, nadpis a popis. Tyto informace facebook čerpá z Vašich webových stránek. Samozřejmě ne každý má takové texty na svých webových stránkách dobře zpracované, i na to facebook myslel. Každý takto vložený odkaz (nadpis, popis i obrázek) máme možnost měnit.

Jakmile se odkaz takto načte, tak ho můžeme z textového pole vymazat. Můžu říci, že příspěvek vypadá lépe a čistěji, pokud z textu odkaz odstraníte.

Druhý z nich je umístění odkazu přes možnost „fotka/video“.

S touto možností máte šanci vložit buď jeden odkaz a nebo dokonce i více. Navíc ke každému odkazu můžete vložit jiný obrázek.

S touto možností máte větší prostor pro kreativitu. Záleží na Vás, jak to pro svůj obor využijete.

Můžete tam nabízet konkrétní produkty – udělat si z toho takový malý „e-shop“. Nebo můžete vytvořit příběh.

Těchto 6 bodů by Vás mělo více seznámit s prostředím facebooku pro firmu. A věřím tomu, že řadu z Vás to posune o krok dále. A navíc i Váš facebook bude příjemnější pro Vaše čtenáře.

Budu ráda za Vaši zpětnou vazbu. Dozvěděli jste se něco nového? Zkusíte použít nějaký bod i pro Vás facebook?

-janyi-

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d bloggers like this: