Marketing ve firmách na cestách po Liberci | kavárna Mikyna

Další víkendová snídaně se uskutečnila v kavárně Mikyna. Opět to bylo na Vaše doporučení – děkuji za něj!

Při plánování další víkendové snídaně jsem měla skutečný problém. Původně jsem měla v plánu chodit po kavárnách v neděli, ale nakonec jsem došla k sobotě. Jaký je důvod? Všechny kavárny v Liberci mají samozřejmě otevřeno ve všední den. Ovšem o víkendu už je to trochu jinak. Když si pod sebe napíšu 10 kaváren v Liberci, tak 3 z nich mají otevřeno i o víkendu. A pouze 1 z nich má otevřeno i v neděli.

Marketing ve firmách na cestách po Liberci

Sobotní snídaně v kavárně Mikyna

mikyna_out

V Liberci je tato kavárna velice známá. Když jsem požádala své přátelé o doporučení kavárny, tak většina z nich jako první vyslovili Mikyna.

Rozhodla jsem se tam vyrazit a najít to kouzlo, které Mikyna lidem nabízí.

Moje první cesta vedla na internet a webové stránky kavárny. Otevřu si webové prostředí a zadám slovo „Mikyna“. Člověk předpokládá, že první, co se zobrazí, bude prodejní obchod, který nabízí oblečení. Ovšem to je chyba. Pokud jste v Liberci a toto hledáte, tak jako první je facebook kavárny Mikyna, jako druhý odkaz jsou webové stránky Mikyny a třetí odkaz je na blog Mikyna v kuchyni. Jak jsem se dozvěděla přímo od majitelů, tak tento blog vznikl ještě před myšlenkou samotné kavárny.

Hodnotím toto velmi pozitivně. Zároveň beru i pozitivně to, že díky tomu, že „i“ vyměnili za „y„, tak získali svoji značku, svůj brand. Není mikina jako mikyna.

Jela jsem tedy dál a zkusila zadat do vyhledávače „kavárna liberec„.

V rámci googlu i vyhledávače je na prvním místě kavárna Bez konceptu. Kavárna Mikyna se na první stránce vůbec nevyskytuje.

Na závěr tohoto zhodnocení musím jen zdůraznit, že tento průzkum byl prováděný v Liberci. Vyhledávače podle toho, kde jste, Vám nabízejí jiné vyhledané záznamy. Pokud jste tedy Liberečák, tak Vám vyhledávače nabídnou téměř stejný výsledek.

Vyrazili jsme tedy do Mikyny. Samozřejmě autem.

Přemýšleli jsme o možnosti parkování v okolí Mikyny. Nakonec jsme zhodnotili, že nejbezpečnější a nejlepší bude asi u Černého koně. Ovšem byli jsme tam následně podruhé a našli lepší místo. Přímo před kavárnou je modrá zóna. Sice bez karty by to člověk neměl využívat, ale na půl hoďky jsme se rozhodli to vyzkoušet.

Do kavárny jsme dorazili po 9 hodině. Venku bylo krásné a slunečné počasí. A asi i právě proto jsme se do kavárny těšili. Trochu jsem nevěděla do čeho jdu. Na webových stránkách jsem se dozvěděla, jaké dělají snídaně a jak vypadá interiér. Jelikož nejsem zrovna typ člověka, který jí jenom zdravá jídla, tak jsem se trochu bála, že se tam nenasnídám.

Toto ráno kavárna zněla prázdnotou. Obsluha nás uvítala vřelým úsměvem. V celé kavárně byl obsazený jeden stolek, tak jsme měli možnost se posadit téměř kdekoliv. Mě se vždycky líbilo sedět v restauraci nebo kavárně u velkého okna, takže i v Mikyně jsem zvolila toto místo.

Interiér

Interiér je jednoduchý, prostý, stylový a díky bílým stěnám a světlému nábytku i  prosvětlený. Díky postavení slunku vzhledem k postavení kavárny si myslím, že přímo do kavárny moc sluníčko nezavítá. Obrazy, které jsou na stěnách, jsou autentické. Pokud jsem si všimla dobře, tak na každém obrazu je jeden anebo druhý majitel při svých oblíbených aktivitách.

koutek_mikyna.jpg

Rozložení stolů je od menších až po větší. Když dorazíte sami jen tak s knížkou, tak nemusíte sedět u obrovského stolu, ale zalezete si k malému stolku. Když dorazíte se svými přáteli, tak si všichni sednete k jednomu stolu.

Mě přilákalo sezení u okna. Kde hned pod lavicí bylo topení, které mě krásně zahřívalo. Zaujala mě jedna věc, že lavice byla poněkud vyšší, než je člověk zvyklý a ke stolu se člověk musí více krčit. Ale na lavici mají možnost si sednout na velmi příjemnou kožešinu, což beru jako příjemný prvek. Celý interiér (sezení i stoly) jsou laděné do světlého dřeva. Stůl nebyl nijak přeplácán reklamními letáky nebo nabídkami. Uprostřed stála váza, ve které byla čerstvá květina. Takovou to výzdobu stolu já upřednostňuji, jelikož má zákazník pocit, že je o něj precizně postaráno. Není jeden z mnoha, ale ten, kterému ten den ráno květinu někde koupili a připravili čerstvou na stůl.

kvetiny_mikyna

Když jsem se ptala majitelů, kde přišli na takový to koncept a design, tak mi prozradili, že když bych je navštívila doma, tak to tam vypadá úplně stejně.

Nabídka a obsluha

Jak jsem již zmínila na začátku, tak při příchodu se na nás obsluha příjemně usmála. Na stole už na nás čekala čerstvá květina a jeden list s nabídkou „Brunch – snídaně“ a nabídka „Nápojový lístek“. Člověk nepotřebuje celou knihu, ve které minuty vybírá, co by si dal. Dejte přede mne jeden list a budu spokojená!

Na obsluhu jsme nemuseli dlouho čekat. Jako první jsme si objednali nápoje. Narazila jsem na bílý čaj ze Srí Lanky, který mě velice v nabídce zaujal a tak jsem šla do něho. Zároveň jsem si objednala domácí limonádu. Musím říci, že příprava tohoto čaje byl pro mě zážitek a je vidět, že majitelé si jsou vědomi toho, že je potřeba k tomu čaji dát příběh a ukázku přípravy. Můžete se podívat na fotografii, jak příprava čaje probíhala (tea dripper).
prirpava-caje_mikyna


A co jsem snídala?
Rozhodla jsem se pro vajíčka, jelikož na nich se dá vždy zhodnotit dobrá kuchyň. Musím říci, že na tyto míchaná vajíčka vzpomínám ještě dnes.

Dokážu si představit, že bych na ně chodila každý víkend!

Samozřejmě jsme ochutnali i kávu. Po dlouhé době jsem narazila na kavárnu, která měla své a originální hrnečky.

mikyna_vajicka

Toalety

Jak jsem již zmínila v jiných článcích, tak toalety jsou základ každé restaurace, kavárny. A podle toalet člověk pozná, jak vypadá jeho kuchyň a jeho přístup k zákazníkovi. Toalety jsou tu čisté. Nejsou ničím výrazné. Jednoduchý styl. U umyvadla na každého zákazníka čeká vizitka. Líbí se mi tento prvek pro zviditelnění a propagaci podniku.

Když to shrnu, tak toalety jsem viděla i hezčí, ale pro tento podnik by se nehodily. Jednoduchost, stylovost, světlost – to jsou výrazné prvky této kavárny.

vizitky_mikyna

 Shrnutí

Kavárna Mikyna má oprávněně velké jméno v Liberci. Majitelům držím palce, ať jim to šlape minimálně stejně dobře, jako teď. Určitě je čeká ještě hodně práce a musí se rozvíjet a neusnout na vavřínech. Ale nakročili si to mezi libereckými gastro provozy dobře a věřím, že si jméno nepokazí.

V průběhu mé snídaně mi chyběla nějaká muzika. Patřím mezi lidi, kteří si rádi poslechnou příjemnou muziku jako pozadí rozhovoru. Navodí to příjemnou atmosféru v kavárně a musím říci, že to pocitově i zútulní prostor. Asi jediná věc, kterou bych vytkla, byly špinavé stěny při podlaze. Je to drobnost, ale když se člověk rozhlédne, tak si toho všimne. Kuchyň musím pochválit, jelikož snídaně byla na jedničku (musím prozradit, že jsem se do Mikyny vrátila ještě další víkend a dala si s chutí vajíčka).

Příprava drinků mě zaujala, jelikož se nestydí vše dělat na baru před zákazníkem. Naopak to mají jako zpestření.

Co se týká umístění kavárny tak je vcelku dobré. I když poblíž není moc kde parkovat, tak vždy člověk nějaké místo najde anebo může vyrazit tramvajkou. Nedaleko mají střední i vysokou školu, tak věřím, že své zákazníky mají i z řad studentů.

Plus a mínus – hodnotíme

Převážně z hlediska marketingu

PLUS

  • mají vytvořený svůj brand, svoji značku
  • z loga vycítíte, že to je podnik, do kterého můžete jít se svými přáteli
  • mají krásnou webovou prezentaci a díky svému blogu mají i obsah, které lidi zajímá
  • komunikují na sociálních sítích
  • když zadám slovo „Mikyna“, tak první tři odkazy jsou na jejich prezentaci
  • mají hodně fanoušků na facebooku, které i komunikují – jsou aktivní (podle shrnutí jejich fb, tak kde je obrázek, tam je více lajků

MÍNUS

  • když zadám v Liberci do vyhledávače „kavárna liberec“, tak nevyskočí na první stránce
  • přestali aktualizovat svůj blog
  • nemají terasu (neovlivní)
  • nevšimla jsem si, že by dělali nějak pravidelné tématické akce (jen sem tam nějakou akci)
  • nemají své parkoviště (neovlivní)
  • nejsem si jistá, zda každý rozumí označení toalet „XX“ a „XY“

8 rad, ani o jednu víc

  1. Dokážu si představit mít ve Vašem prostoru občas vernisáž nějakých fotografií nebo obrazů (nebo jinou aktivitu, která Vám přiláká jinou skupinu lid, než která k Vám chodí).
  2. Zapracovat na tom, aby se odkaz na Mikynu zobrazil na první stránce vyhledávače po zadání spojení „kavárna liberec“.
  3. Obsah je král. Pracujte dál a buďte aktivní na svém blogu. Lidi ho mají rádi!
  4. Nepřemýšleli jste o nějakém věrnostním programu? (věrnostní kartička, nějakou online podobu, atd.)
  5. Díky Vašemu blogu můžete mít obsah, který mnoho jiných kaváren nemá. Využijte toho například i pro pravidelné odesílání zpravodajů. Nemusíte zpravodaje posílat každý týden. Stačí jeden dobrý 1 x  za měsíc a věřte mi, že tím nikoho nenaštvete. Ba naopak se spousty lidem připomenete. Doporučuji Vám program pro rozesílání zpravodajů – MailChimp (do určité úrovně se dá využívat i zdarma).
  6. Můžete se pokusit o vytvoření obsahu pomocí Vašich zákazníků. Vymyslete například soutěže a vyzvěte Vaše zákazníky, aby Vám posílali fotky jídel, které u Vás měli. Nebo fotky jídel, které rádi jedí. Využívejte sílu vašich stávajících zákazníků a dostaňte se přes ně “k novým”. Nezapomeňte soutěžící odměnit cenou za jejich snahu.
  7. Vytvořte vouchery, které si zákazníci budou moci u Vás koupit a darovat nějaké své blízké osobě (např. Kam na snídani? Jedině do Mikyny!)
  8. Propojte svůj blog s Vašimi webovými stránkami.

mikyna_video

kava_mikyna.jpg

nabidka_mikyna.jpg

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d bloggers like this: